Menghargai Walau Tidak Dihargai


Assalamualaikum
 Jangan tanya aku kenapa tajuk entri aku begitu sebab aku tak tahu nak jawab apa.
simple entri saja untuk malam nih,
sebenarnya aku tertarik dengan poster kat atas tuh,
aku tak tak tahu sama ada aku turut tergolong sebagai orang yang duduk di atas kerusi
tapi yang aku pasti, aku adalah orang disebalik dinding
bukanlah kekasih atau buah hati yang aku kisahkan
tapi mereka adalah orang-orang yang aku sayang
keluarga, sahabat, kawan, rakan
walaupun mereka tidak tahu 
cukuplah aku tahu
kadang kala, aku sengaja tak hantar sms, tak chat di facebook
semata-mata menunggu sms dan chat dari mereka dahulu
walaupun hampa kemudiaanya
hakikat yang dah lama aku hadam
kawan pernah kata, usahlah dikisahkan mereka yang tak pernah ambil kisah tentang kita
tapi bagi aku, biarlah , mereka pasti sedar suatu hari nanti 
walaupun memakan masa yang lama
mungkin ketika kita sudah pejam mata
aku belajar satu perkara
jangan menilai seseorang jika kita tidak betul-betul mengenalinya
seorang yang aku tak suka, rimas dengan dia
pernah bagi nasihat kat aku dalam akademik
tawarkan pertolongan jika aku ada masalah,
bagi kata-kat semangat ketika aku hilang semangat
malu rasanya jika dia tahu aku pernah membencinya suatu masa dahulu 
sebelum aku mengenali siapa dia yang sebenarnya

 Kadang kala aku dianggap merimaskan bagi mereka
kerana sering bertanya tentang meraka
mungkin tiba saat mereka melupakan aku
tetapi bukan saatnya aku melupakan mereka

HARGAILAH SAHABAT ANDA WALAU ANDA TIDAK DIHARGAI KERANA ERTI PERSAHABATAN ITU KADANG KALA SUKAR UNTUK DIFAHAMI



No comments:

Open Cbox