Rumahku Dimasuki Pencuri

Assalamualaikum..
Sedang syok aku dok tengok tv kat rumah tamu rumah, adik bongsu aku datang. Katanya kenapa tingkap dalam bilik kak aku tak boleh bukak? Katanya lagi besi tingkap bengkok. Hurm, aku pun apa lagi, terus bangun la. Sebab aku syak dan yakin dengan apa yang aku fikirkan.

Tengok-tengok memang betul besi tingkap bengkok. Tengok dalam laci almari kak aku, duit syiling dia takda! sah-sah la rumah aku dah kena ceroboh. Bilik tu takda orang tidur, so mudahla jadi sasaran. Sebenarnya dah lama orang dok perhati rumah aku ni. Malam semalam dapat jugak dia masuk. Tapi takpa la, tak banyak mana pun dia kebas. Cuma kalau dapat kat aku, memang aku hentam cukup-cukup.

Aku selalu tidur lewat, dan semalam lebih kurang pukul 6 aku tidur. Mungkin sebab aku pasang radio, tu sebab aku tak dengar bunyi orang cabut tingkap dan jek naik besi tingkap. Lega la dia tak masuk bilik sebelah, kalau tak habislah koleksi duit lama dan syiling aku.huhuhu...

Lepas nih aku kena lebih berhati-hati lagi. Suspek tu sapa lagi kalau bukan geng-geng mat dadah kat kampung aku nih. Aku pun tak faham kenapa depa ni bebas je kat kampung tanpa ada apa-apa tindakan. Takda bukti??  Dah banyak dah rumah yang kena pecah masuk. Seolah-olah golongan ni mendapat tempat dalam masyarakat.Tak faham aku.. Tu sebab sekarang nih peragut, perompak dan segala bagai adik beradik dia la, orang tibai dulu baru lapor kat polis. Betul jugak tindakan tuh walau kedengaran kejam dan melanggar undang-undang.

Ada la tiga keping gambar aku ambik. Tengoklah ye...

kesan kotor kat dinding dari dalam

kesan serpihan cat pada besi tingkap yang tertanggal.
boleh pulak tercicir 20 sen.

gambar dari luar. dua tingkap dibuka dan besi di jek naik.
alatan yang digunakan pada pandangan aku ialah playar dan alat jek
Post a Comment
Open Cbox