Hadiah Dari Seorang Sahabat






RARE!!!!....tahu tak apa makna rare ni? mesti tak tahu kan? Takpala, aku bagitahu je la. Istilah rare ni  dalam Numismatik  merujuk kepada item (duit syiling, duit kertas dll.) yang 'hot'. Item yang rare ini paling dicari oleh numis (ahli numismatik).Sebab?? Harga item yang rare ini biasanya tinggi dan boleh menjadi sangat tinggi bergantung disebabkan beberapa perkara. Menjadi satu kepuasan bagi numis untuk memiliki item rare ini sebagai pelengkap kepada koleksi meraka dan kepuasaan diri.

Okay, lupakan seketika tentang rare, sebenarnya aku nak cerita tentang duit Rm5 kat atas tu. 'Rare' tak duit tu?? Mestilah 'rare' sebab aku je yang ada duit ni.hahaha. Seperti yang anda dapat lihat dan baca tulisan atas duit tu, Satu kata-kata semangat dan peringatan daripada seorang sahabat aku sebenarnya. Namanya Fais razi. 2 tahun lebih tua dari aku. Duit ni dia bagi sewaktu aku di tingkatan 5 dan dia tingkatan 6 atas ketika masing-masing sedang bersiap untuk menghadapi pepertiksaan SPM & STPM.

Alhamdulillah, sampai sekarang aku masih menyimpan lagi duit ni dan semestinya menjadi salah satu dari item yang aku sayang dalam koleksi aku. Disebabkan kondisi duit tu pun dah macam tu, semestinya la aku takkan guna buat beli to- up.hahaha.

Kepada sahabatku Fais Razi, Terima kasih sebab hadiahkan duit ni kat aku.

Kalau nak tengok koleksi aku yang lain, boleh klik kat link dibawah.


~TERIMA KASIH SUDI BACA~

No comments:

Open Cbox