TUTORIAL: Letak Link Blog Dalam Profile Google+


Assalamualaikum..hai... untuk tutorial kali ni, aku akan ajar sikit cara nak letak link blog korang dalam profile Google+.
yang ni aku baru belajar je, so, aku nak kongsilah dengan korang semua. kenapa kena letak link dalam profile google? sebabnya, bila korang follow mana-mana blog mudah bagi tuan blog untuk follow blog korang balik.
bila klik je gambar di followers tu akan muncul profile korang beserta link blog korang. bukan semua orang ada tahu sejak google+ ni di upgrade. baik korang ikut aku buat. rugi oo kalau tak buat.. dah, dah, dah,, jom folow step-stepnya.

1-Login masuk ke dalam Account Google+. Korang boleh shortcut dengan mengklik Logo blog korang di bahagian atas, sudut sebelah kanan blog. Kemudian Klik pada "Account" seperti yang ditandakan dengan bulatan oren dalam gambar di bawah.




lepas tu  korang klik Edit Profile



2- seterusnya, Sekiranya ada poped up window, Seperti gambar di bawah ni, korang just tekan Save. Lepas tu korang akan dibawa terus ke halaman edit Profile.

Tutorial - Letak Link Blog Dalam Profile Google+




3-next korang klik Link kemudian korang klik Add Custom Link seperti dalam gambar di bawah




4-then, klik Edit seperti ditunjukkan dalam gambar di bawah




5-seterusnya korang masukkan url blog korang pada bahagian Url dan bahagian Label tu korang letak la title blog korang.


6-Dah masukkan semua, korang tekan Save. Siap! Korang boleh pilih untuk "View profile as public". Link blog akan terpapar dalam tab "About" melalui Profile Google+ korang.

Okay, selamat mencuba dan semoga berjaya.

kalau tak berjaya tuh , komen la bawah ni ye.. 




credit to--> Khaiangle  


No comments:

Open Cbox