Mimpi itu tandanya kita dirindui???


Assalamualaikum...

Baru sebentar tadi aku ada update blog dengan tajuk rindunya aku pada mereka. Sekarang ni aku nak cakap tentang perkara yang sama, kiranya bersambung la daripada hal tadi. Lepas update blog aku ada chat dengan sorang kawan aku nih. Aku cerita la tentang mimpi aku tuh kat dia, tapi lebih detail la dari yang aku tulis di blog. Dan dia ada bagi satu statement yang Uztaz Don ada kata, walaupun secara jujurnya aku tak mendengar ceramah atau tazkirah ustaz Don ni, tapi aku kenal la sapa ustaz ni.huhuhu..
Katanya
Bila kita mimpi kan seseorang tuh, itu maknanya orang yang kita mimpikan tu sedang merindui atau teringatkan kita. Kalau kita rindu orang pulak, orang tuh yang akan mimpikan kita.
 Huhuhu..betul ke nih? atau kebetulan je.? Aku pun tak pasti la betul ke tidak. Tapi rasanya ada benarnya jugak.hihihi. Kalau nak komfemkan betul ke tidak, kenalah tanya dekat orang yang kita mimpi tuh. Hang ada rindu kat aku ke?? ada mimpi aku tak?? hahaha. Cam hampeh je soalan..Sepuluh kali jugak fikir ni nak tanya. Tapi, tapi, tapi, tapi,,,,aku positifkan diri dan yakin orang yang aku mimpikan tuh memang rindukan aku.hahaha..perasaan kejap. Sebabnya kami dah lama tak jumpa. Sejak tahun lepas lagi. Aku pun tersangat la rindu kat deme.

Kadang kala kenangan itu memacu kita merentas masa hadapan, dan kadangkala juga kenangan itu mengikat kita dengan masa lalu.


*deme = depa / mereka / diorang

10 comments:

Unknown said...

Aku mimpikan dia, dan sselalu mimpikan dia. Dia ex bf aq 10 tahun lalu, masa aku sekolah menengah. Dan td aq mimpikan dia sekali lg. Tp aq ingat, dulu pernah Tanya pernah x dia mimpikan aq. N dy jawab, xpernah. Rasanya sampai skrg aq je yg harapkn dia, sedang dy dh lama move on dr kisah lama ktorang..

Muadz said...

Harap bende ni betul😂huhu

Unknown said...

Harap benda ni betul... Aamiin

Unknown said...

Xbetul pn aku rse

Anonymous said...

Bukan selalu lah,tpi tiap kali mimpi mesti mimpi dia dtg cari aku,ak dah lama tak jumpa dia berpisah d airport hujung tahun lepas,atau mungkin sbb ak trlmpau fikir asangat kot psal dia..tu yg asyik mmpi dia dtg jumpa aku..tpi klau.btul ak mmpi dia pasal dia rindu aku...aku bersyukur sangat lah..hehehe

Unknown said...

Harap lh dia rindukn aku.

pemuda islam said...

aku baru pertama kali mimpikan si dia datang ke rumah.. menyapa namaku sambil tersenyum.. terus aku google cari entry ni..
tapi aku dh tawar hati dekat dia.. 😭😭😭

Dyna ** said...

Macam sama la...

Unknown said...

Better text tanya khabar, mana tahu dia brrubah. Jangan biar ego bunuh perasaan kita. Hehehe

Anonymous said...

Dah byk kali sgt aku mimpikan dia. Termasuk lah tadi.. Aku rasa sbb aku yg tersgt rindukan dia. X kan nak tanya dia. Gila???

Open Cbox