Mimpi itu tandanya kita dirindui???


Assalamualaikum...

Baru sebentar tadi aku ada update blog dengan tajuk rindunya aku pada mereka. Sekarang ni aku nak cakap tentang perkara yang sama, kiranya bersambung la daripada hal tadi. Lepas update blog aku ada chat dengan sorang kawan aku nih. Aku cerita la tentang mimpi aku tuh kat dia, tapi lebih detail la dari yang aku tulis di blog. Dan dia ada bagi satu statement yang Uztaz Don ada kata, walaupun secara jujurnya aku tak mendengar ceramah atau tazkirah ustaz Don ni, tapi aku kenal la sapa ustaz ni.huhuhu..
Katanya
Bila kita mimpi kan seseorang tuh, itu maknanya orang yang kita mimpikan tu sedang merindui atau teringatkan kita. Kalau kita rindu orang pulak, orang tuh yang akan mimpikan kita.
 Huhuhu..betul ke nih? atau kebetulan je.? Aku pun tak pasti la betul ke tidak. Tapi rasanya ada benarnya jugak.hihihi. Kalau nak komfemkan betul ke tidak, kenalah tanya dekat orang yang kita mimpi tuh. Hang ada rindu kat aku ke?? ada mimpi aku tak?? hahaha. Cam hampeh je soalan..Sepuluh kali jugak fikir ni nak tanya. Tapi, tapi, tapi, tapi,,,,aku positifkan diri dan yakin orang yang aku mimpikan tuh memang rindukan aku.hahaha..perasaan kejap. Sebabnya kami dah lama tak jumpa. Sejak tahun lepas lagi. Aku pun tersangat la rindu kat deme.

Kadang kala kenangan itu memacu kita merentas masa hadapan, dan kadangkala juga kenangan itu mengikat kita dengan masa lalu.


*deme = depa / mereka / diorang

Post a Comment
Open Cbox