TUTORIAL: Cara letak kotak biasa dalam entry

assalamualaikum...

hye....
ni tutorial aku yang pertama..huhu, harap membantu,

sebelum tu aku nak tanya korang tahu tak kotak biasa tuh macam mana? ada yang tahu?? kalau yang dah tahu tu takpa la. bagi yang tak tahu lagi tuh, tengok kat bawah nih.

kat atas ni contoh kotak entry.

kegunaan kotak nih?? kotak ni korang boleh letak kata motivasi ker, falsafah,ayat2 jiwang ker  atau apa-apa je lah yang korang nak.
jom aku cara nak buat.. aku pun baru pandai je nih..

mudah je ,korang ikut je step by step okay!



1- NEW POST --->EDIT HTML
2. copy code kat bawah nih--->PASTE---->COMPOSE

<span ><div style="border: 1px solid rgb(0, 0, 0); padding: 7px 5px 7px 10px; width: 500px; background: #FEFEFE">
TYPE AYAT KORANG! CODING KER
</div></span>

#MERAH---> untk border
                                                       boleh pilih kat sini
 dotted;
dashed;
solid;

double;
groove;
ridge;
inset;
outset;

#BIRU---> warna kat dalam kotak. klik HTML colour code  untuk ambik code warna.
#HIJAU---> size kotak tuh. ubah lah ikut kesukaan korang.

itu aje..mudah kan! hahaha.. selamat mencuba!

credit to-->aida syafiqa
Post a Comment
Open Cbox