Hari lahir Ke-3 dalam tournament

Assalamualaikum..

**Gambar takda kaitan dengan entri..huhuhu


Huhuhu..Syukur alhamdulillah masih diberi kesempatan dan peluang untuk menghirup udara dan berpijak diatas bumi yang nyata. Hurm, macam terawal je aku punya speech nih, Birthday aku esok.hihihi..Bukan apa, sekarang ni aku ada waktu terluang so aku tulis je la apa yang patut dalam blog aku nih. 

Tajuk entri tu abaikan je la sebab aku pun tak tahu nak tulis tajuk apa. Ni bukan nak cerita pasal celebrate birthday yang gempak-gempak bagai tuh, baling-baling telur + tepung dan bagai-bagai lagi.  Untuk pengetahuan sahabat dan mereka yang mengenali aku, sepanjang 22 tahun aku bernafas diatas bumi tuhan nih, belum pernah lagi aku celebrate atau dicelebrate birthday sebegitu.huhuhu. Alamak, kantoi la pulak 22. huhuhu. Sedih? tak jugak. Seronok? pun tak jugak..hahaha. Sebab aku dah biasa dengan life aku cam ni. Kalau celebrate birthday orang lain tuh banyak la jugak walau kadangkala timbul juga rasa dihati inginkan celebrate sebegitu. Tapi itu tak penting dan tak berharap pun.

Lupakan pasal tuh. Masa mula-mula dulu  aku sambut birthday secara sendiri untuk diri sendiri je waktu pergi tournament hoki untuk Sukan Perak (SUPER) tahun 2011. Waktu tu aku upper six. Ada la jugak ucapan-ucapan dari kawan-kawan. Pastu kali keduanya pula pada tahun lepas iaitu tahun 2013 sewaktu pergi tournament Liga Hoki Div 1 MASUM di Universiti Putra Malaysia. Waktu nih takda orang tahu pun hari tu bithday aku. Tapi aku seronok la dapat main hoki sewaktu hari jadi sendiri. Semangat tu lain sikit la.
Dan esok pula untuk ketiga kalinya aku akan sambut birthday sewaktu tournament hoki jugak Liga Hoki MASUM di perlis. Tarikh pergi dan perlawanan tuh betul-betul pada hari jadi aku,.huhuhu. Moga-moga aku dapat buat yang terbaik dan tingkatkan prestasi permainan aku. Banyak lagi benda yang aku perlu belajar.
Aku tak mengharapkan dicelbrate pun sebab dah biasa camtu. Cukuplah aku celebrate diri sendiri dengan meningkatkan azam dan motivasi diri untuk mencapai matlamat, impian dan cita-cita hidup aku. Ulangtahun ni jugak sebagai peringatan kepada diri aku tatkala usia semakin menginjak ini bermakna perjalan hidup semakin singkat. Semoga aku dapat muhasabah diri dan menilai kembali perjalanan hidup aku selama 22 tahun ini. Walau agak sukar tetapi aku percaya selagi kita berusaha, berdoa dan bertawakal tiada apa yang mustahil untuk digapai.huhuhu, Ala-ala tazkirah la pulak. Mesti bosan kan baca. Kalau aku dah lama aku klik button pangkah kat atas hujung kanan tuh.hihihi..

Rasanya ini je kot yang aku nak cakap dan In Shaa Allah esok akan ada entri baru sekembalinya dari perlis.huhuhu.

**Dulu takda fesbuk hanya orang tertentu je yang akan ingat birthday kita dalam erti kata lain betul-betul ingat. Tapi sekarang dengan fesbuk naik je notification semua orang tahu birthday kita. Tahu tak beerti ingat.hehehe. Untuk orang dan sahabat-sahabat aku sayang bebenor, In Shaa Allah aku tak lupa birthday kome..

#Warning : Kepada +suraya azmi , jangan nak cuba apa-apa. hahaha.

No comments:

Open Cbox