Hari Lahir Aku Yang Ke - 22

Assalamualaikum...
Entri yang lepas aku ada tulis tentang sambutan hari lahir aku buat kali ketiganya ketika aku ke kejohanan hoki. Untuk entri kali ni, aku cuma nak cerita tentang apa yang aku buat ketika hari lahir aku yang ke - 22 ni. 
Pada pagi hari lahir aku tuh dalam pukul sepuluh pagi aku dengan team hoki USM kami bertolak ke Kuala Perlis untuk perlawanan Liga Hoki Divisyen 1 menentang UNIMAP. Alhamdulillah kami pulang dengan kejayaan pada hari tu. Cuma terasa agak terkilan jugak sebab tak dapat bantu team sewaktu perlawanan disebabkan beberapa masalah teknikal yang sepatutnya tak berlaku. Tapi perkara dah berlaku tak perlu la lagi rasanya untuk diungkitkan. Cukuplah sekadar pengajaran di masa hadapan.
Biasala kan bila guna maxis waktu hari jadi mesti akan dapat masa panggilan percuma ke semua no maxis sampai pukul 12 malam. Berbanding dengan sebelum ni, kali ni aku agak kurang 'bergayut'. Kalau tak sebelum ni aku akan manfaatkan 24 jam percuma tuh dengan kal semua orang yang guna no maxis. Hahaha. Tapi kali ni tak, dan orang yang aku kal pun sorang je.huhuhu.
Banyak jugak dapat ucapan hari lahir dari kawan-kawan facebook. Rasanya kalau takda facebook mungkin sepuluh orang je kot yang akan wish birthday aku. hahaha. Tak pun kalau aku tukar tarikh. hahaha. Ada jugak yang hantar melalui SMS, dan aku amat menghargai mereka yang hantar ucapan melalui sms nih. Tak bermakna yang wish dekat facebook aku tak hargai. Tapi bagi aku yang gemar menyimpan sms banyak-banyak nih memang seronok la... tak caya ker? tengok gambar bawah nih.



Di kala usia semakin meningkat nih, bermakna masa semakin suntuk. hohoho.. Aku celebrate takda kek, takda lilin,takda tepung, telur dan bagai-bagai tuh. Celebrate aku hanya dengan azam untuk memperbaiki kelemahan diri dan lebih muhasabah diri. huhuhu...
Malam tu lepas balik dari perlis aku rest dan bersiap untuk balik rumah keesokkan harinya. Game hari sabtu, so ahad aku balik rumah la. Lama jugak aku fikir nak balik nih. Banyak benda nak kena fikir. Kalau aku balik ahad, maknanya aku kena balik usm hari isnin sebab ada kelas. Disebabkan aku fikir lepas nih aku memang sibuk dan bulan 5 mungkin baru aku dapat balik rumah, jadinya aku nekad nak balik.
Aku balik dalam pukul 7 pagi dan sampai dalam 9 setengah sebab aku rest kejap. Kalau tak 2 jam je dah sampai.
Kebetulan balik mak aku ada kat rumah. Alhamdulillah dapat jumpa mak. 
Balik tu jumpa anak buah si zulfirqan.Dengor je moto aku laju je dia berlari pintu. Tapi bila tengok aku dia macam blur sikit sebab dah lama tak tengok kan. Sebulan lebih jugak la. Lama - lama sikit baru nak gelak-gelak ngan nak bermanja dengan aku.huhuhu.
Petang tu seperti yang dirancang, aku pergi ke padang sekolah lama aku untuk jumpa budak-budak junior aku dulu dan main hoki dengan deme. Alhamdulillah deme ada main hoki petang tuh dan aku pun join la sekali. Kedatangan aku masih diterima lagi.hahaha.. Mana la tahu kan kot-kot deme tak layan ke.hahaha.
Petang tuh memang seronok main. Cuma ada sorang dua budak junior aku nih yang tak join sebab kal tak angkat. Tido la tuhhh.
Seronok sangat main petang tuh walau lutut ku masih injured. Tapi keseronokan tuh mengatasi kesakitan.
Keesokkannya budak-budak ni tak main dah sebab ada latihan untuk peringkat negeri punya game. Awalnya aku taknak pergi petang tuh. Tapi entah kenapa hati terasa sangat nak pergi walau tahu takda budak-budak main hoki. Petang tuh aku pergi jugak dan kami hanya bertiga. Takkan nak main game kot tiga orang. So kami just main heating, overhead dan menggila sikit kat padang sekolah. Hahaha. Bukan selalu kan. Keesokkanya aku terpaksa balik ke usm tercinta kembali sebab aku dan poteng kuliah dan tutorial dua hari.huhuhu. Tapi rasanya berbaloi. Ini cara bagaimana aku celebrate birthday aku. Dengan melakukan perkara yang membuatkan aku gembira walau terpaksa berkorban sedikit.
 Sedih jugak nak tinggal rumah sebab bila start moto je mesti firqan akan datang. Sebab selalunya aku bawak di g ronda-ronda keliling kampung naik moto. 
Rasanya samapi sini je kot coretan aku. Panjang lagi nih kalau nak ikutkan. Lagipun kome bukan baca pun panjang-panjang nih. Hahaha. Bior aku je la baca balik nanti.huhuhu.
Sebelum tu, tengok-tengok la dulu ucapan-ucapan yang aku terima kat bawah nih. Sekadar menghargai dan sebagai kenangan buat diri ini.

Sahabat,
Ak xmmpu utk memberi hadiah yg mahal utkmu selain ucapan selamat tahun baru cina....
ehhh,,, 'selamat hari lahir yg ke 22 tahun' (ehh,,TUAnya!haha)
tiada doa yang dpt ku panjatkan selain doa semoga Allah
memberikan yg terbaik buatmu dan sentiasa meletakmu di dalam jagaan - Nya
tiada juga ucapan yang mampu kukatakan  selain ucapan 'thank u for being my best friend'

Daripada : Salehah



To my first male close friend in the campus life, (since we have some same interest on history and fish..huhu,)
Happy belated birthday i wish for you, thanks for being my friend through these years. you're an awesome friend..being with you sometime like being with motivator..why? cause sometimes your words could motivate others if you realize..mybe you 'll be a good teacher in the future..sorry when there were the times i was being an annoying..hehe..however, by teasing you it make my day..hape you don;t mind..hehe..thanks for treat me good and ignore my harsh joke..hope you 'll be a man with the succes in everything you did and done today, tomorrow and future..and be sincere in everything for yourself and others..just accept my once in life statement which very long..hehe..saje tulis bahasa inggeris supaya kau tak syahdu sangat membacanya..hehe.
Daripada : Suraya azmi


hpy belated bfday tn! GBU
Daripada : Clynn Ng Bong Lin



Selamat hari lahir yg ke22..semoga pnjang umur n murah rezki n dberikan kesihatan n kberkatan oleh Nya...
Daripada : Marshitah Wahab

Lain-lain ucapan

'' happy birthday''
''Happy berday abg hansem, huhu''
'selamat hari lahir'
'selamat hari lahir kawan'
'hb'
'hb bro'
''selamat menyambut ulangtahun kelahiran...semoga Allah permudahkan segala urusan dunia & akhirat''
''ehemm..hb skot! may Allah bless .''
''epy bday kawan..''
''hb askar..jaga usm molek2 tau.''
''apy besday..smoga berjaya d dunia dan akhirat''
''hb bro..smoga pjg umodn murah rezeki''
''selamat hari lahir semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki''


Aku cuma mampu ucapkan terima kasih kepada mereka yang mendoakan dan memberikan ucapan sempena ulangtahun kelahiran aku. Maaf pada mereka yang tidak dinyatakan nama dan ucapan anda disini.huhuhu.

No comments:

Open Cbox