AKU MAKIN KURUS

Assalamualaikum...
Entri ni hanya untuk suka-suka je. hahaha..Pelik jugak bila aku balik rumah masa cuti semua tegur kata aku makin kurus. Makin kurus tu maknanya sebelum ni aku dah kurus kiranya lagi kurus la..hahaha.. Aku pun perasan jugak sebenarnya. Sejak masuk universiti ni badan aku agak merosot. Bukan sikit la, banyak jugak sebenarnya. Kalau tengok pada gambar-gambar aku yang sebelum ni waktu tingkatan enam memang agak berbeza la..Pernah sekali aku tunjuk kat kawan aku gambar aku pakai baju oren pegang kayu hoki, si kawan aku tu tak percaya tu gambar aku.iskh3..Kalau faktor warna kulit tu aku dah faham.Dah familiar orang tegur. Hahaha..Perbezaan warna kulit tu biasa dah bagi aku sebab aku ni bukannya boleh dok diam sangat. Ada-ada je benda yang aku nak buat. Pastu benda yang aku buat tu biasanya akan mendedahkan aku pada nikmatnya cahaya matahari. Iyela, mana taknya kalau kat Usm dengan Palapes semestinya la kena berjemur. Tambah pulak main hoki lagi. Kalau training malam takpa la, tapi bila training siang memang syokkk la...Walau dah lewat petang tapi matahari masih gagah bersinar lagi. Dimbah pulak lagi dengan tempat aku duduk ni kat pulau, sekarang dah la musim panas. Memang tak dapat nak dielakkan la.
Kalau kat rumah pulak, aku suka merayau. Pergi jala ikan la, mancing la, dan bagai-bagai lagi la..Pernah sekali cuti sem dalam sebulan jugak la, aku memang menghabiskan masa kat rumah je sampai kak aku tegur nampak aku makin cerah ( maknanya putih sikitla). hahaha.Ok cukup, tutup isu warna kulit.

Kita balik kepada topik asal aku, isu berat badan aku. hahaha.Isu besar kot ni. Aku memang dah perasan saiz badan aku yang makin mengecil nih. Bukan susah nak cam, kebanyakkan baju dan seluar aku yang lama aku masih pakai sampai sekarang. So memang mudah la nak cam kalau terlonggar atau terketat. Aku rasa dan yakin sangat punca utama berat badan aku turun dengan ketara nih sebab aku kurang makan. Memang ketara sangat la waktu hujung sem 1 yang lepas, aku memang catu sikit bajet makan aku. Bukan aku boros sangat dengan duit ptptn tuh, tapi aku banyak melabur kat hobbi aku.hehehe. Duit beli duit. Tak rugi untuk masa depan. Waktu tu memang aku makan sekali sehari. Kadang kala 2 hari sekali makan nasi. Waktu lain tu aku makan maggi je. hahaha. Kekadang sebab aku malas nak pergi kafe nak beli nasi, tu sebab aku makan maggi ja. Untuk cover kurang makan nasi ni, aku minum air kosong banyak-banyak. Kadang-kadang aku bancuh milo untuk cover nutrien aku pada hari tu bagi menggantikan nasi.huhuhu. Pada orang lain mungkin sukar kalau tak makan nasi kan? tapi bagi aku ni dah jadi pekara biasa sebab pengalaman lalu benar-benar mengajar aku. Kalau nak cerita kat sini nanti panjang pulak entri nih, kalau nak tahu pengalaman apa, bacalah kat sini --->> .
Berat badan aku pulak rasanya maintain je kot macam waktu masih sekolah. hahaha. Lama jugak tak timbang berat nih. Takpa-takpa, besday aku nanti aku timbang.Hahaha....
Aku sebenarnya tak gemar jugak badan kurus kering nih, tapi aku tak la tahap tu kot. Walau ada insan-insan yang mengatakan sedemikian. Mungkin benar jugak apa yang dikatakan. Aku lebih suka badan aku waktu form 6 dan lepas stpm aritu. Dan aku memang berusaha nak kembali ketahap tu balik tapi, maslaah jugak sebenarnya bila dah lama tak makan banyak-banyak nih, perut jadi tak boleh nak terima. Sekarang barulah aku faham kenapa orang kurus susah nak gemuk. Kita cakap memang la senang, makan je banyak-banyak. Tapi sebenarnya nak buat tu tak sesenang yang dicakap.huhuhu.
Sekarang aku dalam  proses nak bagi berisi balik badan aku. Hohoho. Susah jugak sebenarnya. Makan pun tak habis sekarang nih. Aku aku akan cuba jugak melantak. Kesibukkan jugak membuatkan jadual makan aku agak berterabur.. Sarapan jadi lunch, Lunch plak jadi dinner.huhuhu..
Tengok je la sikit  gambar kat bawah nih dan kalau nampak perbandingan tu kira ok la. tapi kalau tak nampak tu aku tak tahu nak kata apa.hahaha






huh,,yg ni paling ketara nampak bezanya.. 1 mungkin sebab tak senyum, kedua nampak cekung sikit..huhuhu



Post a Comment
Open Cbox