RINDU 2



ASSALAMUALAIKUM... salam mulia pembuka bicara menutur kata.......

pasai rindu lagi nih..tapi kali nih aku rindu apa yang yang aku rindu la..hahaha.begini ceritanya...
dulu,,tiap kali hari isnin dan khamis akan ada pelajar yang pergi bilik ke bilik ambik nama untuk sapa yang nak puasa keesokkan harinya. kekadang aku yang pergi ambik.hahaha..pastu bila balik sekolah makan tengah hari kami akan tapau lauk..kalau lauk sedap la..biasanya lauk yang tak mudah basi la..macam ayam goreng,ikan goreng..gitu la..sayur memng tak tapau la..hahaha
pastu bila pukul 6 petang tu kami pakat-pakat la gi kantin sekolah..beli lauk tambahan....lauk paling basic semestinya la telur goreng..hahaha..simple tapi menyelerakan...
dah nak bukak posa tu dok la dalam beberapa kerat kami yang posa ni kat dewan makan..
gitu la  citanya..ni lah yang aku rindukan..kome sema pun mesti ada pengalaman macam ni kan..?? best kan? hehehe,,
sekarang aku dah tinggalkan skolah..melangkah ke peringkat yg lebih tibggi seiring dengan petrjalan kehidupan aku..Alhamdulillah,,setakat ni dah dua kali aku berjaya puasa sunat di usm..seronok oo...walaupun suasana dah berbeza..dan semestinya aku keseorangan kat sini. tapi aku tetap puas bila dapat laksanakan amalan sunat tu..walaupun ada latihan palapes atau hoki,,kalau kita sahur dan minum air kosong yang banyak sebelum tu,,in shaa Allah,,segalanya jadi mudah...


NANTIKAN RINDU 3...........akan menyusul


#penulisan yg berterabur disebabkan diawal blog ini dibina hanya sebagai sebuah catatan, luahan oleh penulis...
Post a Comment
Open Cbox