Tangguh Dan Tangguh

Assalamualaikum......
Jangan nak terkejut sangat. Owner blog ni masih hidup. Cuma dia 'sibuk' yang teramat. Haha...
Bila buka draf, aku terus hilang idea apa yang aku nak tulis. Akibatnya aku akan terus merapu dan merapu sampaikan orang yang baca blog aku ni terus tekan butang pangkah kiri sebelah atas.  Haha..
Okay, kali ni aku nak cakap pasal bertangguh. Aku akui aku memang jenis yang suka melengahkan kerja ataupun jenis suka bertangguh. Dan bila aku akan buat? Aku akan buat apabila masa semakin suntuk. Waktu tu aku akan kelam kabut buat macam esok matahari takkan naik lagi.
Kesannya jelas. Waktu study di Uni dulu markah esaimen aku macam budak tak pernah masuk kelas. (Sebenarnya bukan tak masuk kelas, tapi jarang-jarang). Haha. Dna aku menyesal tapi tak meratap. Sebab puncanya jelas daripada aku sendiri. Bila aku buat begitu, aku sebenarnya dah bersedia untuk apa yang aku hadapi. Aku dah ready untuk 'like' gambar kawan  kawan dengan sijil dekan kat facebook, aku dah ready untuk baca ucapan tahniah dari rakan-rakan lain untuk yang dapat pointer tinggi.

Dan sikap tu terbawa bawa sampai alam kerjaya. Di asrama dulu pukul tujuh pagi baru berebut nak iron baju sekolah sampaikan selalu lewat. Mujurlah aku pengawas jadi alasan ronda blok masih relevan. Haha..

Sekarang dah kerja patutnya aku masuk kerja 7.20 pagi.   Tapi dengan tenangnya 7.10 baru aku seterika baju. Haha...

Banyak sebenarnya yang aku suka bertangguh. Tak tahu kenapa tapi aku suka buat macam tu.
Arwah mak yah dulu selalu bebel berkenaan suka bertangguh nih. Tapi sekarang dia dah takda. Mak pun selalu marah pasal ni. Huhu...
Sebut pasal arwah mak yah, lama dah aku tak pegi ziarah kubur dia. Walaupun tak pergi ziarah, aku tak kan sesekali lupakan dia. Termasuk apa yang orang buat kat dia. Nanti balik in shaa Allah aku pergi
.
Macam lari tajuk je ni aku bebel. Haha. Suka hati la. Bukannya ada cikgu pun nak semak catatan aku ni lepas tu tulis 'tidak relevan'.
Dan hari ni beberapa perkara yang aku tangguhkan aku dah selesaikan. Minggu depan, aku akan selesaikan pula perkara lain yang aku tangguhkan. Tetapi prinsip untuk tidak membawa balik kerja ke rumah masih aku pegang.

Yang sebenarnya banyak perkara atau isu atau topik yang aku nak tulis. Tapi aku dah lupa. Puncanya? Apa lagi kalau bukan tabiat suka bertangguh.
Sekarang aku dah download apps blogger, so lepas ni aku akan cuba untuk kerap update. Dan isu bebelan aku semestinya berkaitan dengan kerjaya aku dan ragam anak murid. Biar catatan ni menjadi kenangan kepada aku suatu hari nanti.
Ini je lah aku nak bebel. Lepas ni aku akan update percutian aku dengan keluarga ke Cameron Highland...ok lah, bye. Assalamualaikum

No comments:

Open Cbox