Selamat menjadi penganggur

Haha.....ucapan yang tulus ikhlas daripada anak murid. Dah dua minggu aku bergelar penganggur. Bermakna 2 minggu juga lah aku meninggalkan sekolah. Hohoho

Perancangan aku banyak. Yang terlaksana aku tidak pasti. "Dah boleh move on ker?" Jawapan aku : tidak! Hahaha

Untuk waktu ini aku sedang giat membesarkan badan di rumah. Membantu emak aku makan hasil masakannya. Baik kan aku?!

Stok buku dah banyak. Tapi tak terbaca kesemuanya lagi. In Shaa Allah kalau diberi ruang aku akan coretkan review buku yang siap dibaca di blog usang ni. Banyak genre aku baca walaupun minat aku masih lagi kepada genre thriller.

Buku bahasa inggeris pun berlambak lagi tak dibaca. Hanya masa akan menentukan bilakah masa dan ketika isinya akan aku telaah.

Masa yang ada akan aku manfaatkan sebaik mungkin untuk menyempurnakan antara impian terbesar aku untuk menghasilkan buku. Aku percaya selagi ada usaha dan kesungguhan pasti ada hasilnya. Dan buat masa sekarang aku sedang cuba menjelmakan hasil sulong aku. Semuanya akan aku kongsikan nanti.

Tersangat kurang rekod dan catatan berkaitan sejarah Gerik. Mungkin aku boleh usahakan sesuatu. Dan usaha itu telah aku mulakan sebenarnya. Masih diperingkat awal. Yang hidup pasti akan mati, yang diingat pasti akan lupa, yang ada pasti akan hilang. Sebelum semuanya hilang dibawa bersama dalam ingatan orang orang terdahulu, adalah baik kiranya aku rekodkan segalanya dalam sebuah catatan.

Hadiah pemberian kelas 4s1 aku masih belum buka. Kandungannya sudah tentulah aku tidak tahu. Kalau ada daripada kelas 4s1 yang membaca catatan merapu ni, maafkan cikgu yer. Sayang benor lagi rasanya nak buka. Hahaha. Nanti bila dah buka akan cikgu maklumkan yer. Huhuhu.

Hari ni (sabtu 11/6) aku dah dapat result budak budak tuh. Dan Alhamdulillah banyak peningkatan. Cuma satu kelas je lagi aku belum dapat. Dan aku akan usahakan dikemudian hari yang tuh. Ada yang meningkat banyak, ada juga yang menurun banyak. Yang tak berubah pun ada. Ada yang meningkat agak mendadak. Terkejut la jugak aku dibuatnya. Apa apa pun mereka dah usaha dan itulah hasilnya. Kalaulah aku masih punya masa dengan mereka, mungkin aku boleh lakukan sesuatu.  Aku melihat kesilapan dan cuba membetulkannya. Tapi apakan daya. Moga dalam peperiksaan akan datang hasilnya akan terus positif.

Hurmm..entahlah nak merapu apa lagi. Nanti je la bila berkelapangan aku edit balik entri nih. Haha..

Bila ada yang cakap dah baca entri merapu nih aku cuba baca balik apa yang aku tulis. Dan hasilnya typo bermaharajalela. Haha. Aku dah edit balik.

Bai.

No comments:

Open Cbox