AKHIRNYA PERPISAHAN BERTANDANG JUA

Assalamualaikum....


Amar, Aku dan Abi...
Min takda sebab balik awai..
Hahaha


Setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan. Catatan ini hanyalah coretan ringkas aku sempena hari terakhir semester terakhir di USM. Hari ni aku baru sahaja habis exam semester pertama sidang terakhir aku di USM. Tiada lagi exam selepas ini sebagai pelajar ijazah sarjana muda. Selepas ni aku akan menjalani Latihan Mengajar di sekolah dan jika dipermudahkan segalanya aku akan bergraduasi pada hujung tahun ini.

Okay, kita lupakan seketika berkaitan praktikal dan sebagainya. Fokus coretan ini adalah mengenai perjalanan aku sebagai pelajar di USM. Apa yang menggembirakan aku adalah pertemuan dan perpisahan adalah perkara yang paling sukar untuk hadapi. Bukan berpisah dengan crush atau awek atau kekasih ker apa, tetapi berpisah dengan kawan. Ye la kan, kawan-kawan yang pengajian 3 tahun setengah dah habis semester nih. Tinggalah kami yang 4 tahun meneruskan perjuangan. Roomate aku juga akan habis sem nih. Sebenarnya dah sebab sem ni dah habis. Huhuhu.

Sebelum nih berpisah dengan skuad Kala Rimba 34 apabila semua telah di tauliahkan. Kemudian rakan-rakan yang pengajian 3 tahun dah bergraduasi. Sekarang rakan-rakan yang 3 tahun setengah pula dah habis. Sedih rasa hati. Gelak ketawa semua kini tinggal kenangan. Masing-masing bakal menempuh alam baru iaitu alam pekerjaan dan akan membawa haluan masing-masing.

Aku?? Masih di sini berjuang. Secara tepatnya bukanlah di USM lagi tetapi masih berkait dengan USM. Dah melalut lagiii.... aduhaii...

Abi , Amar dan Muhaimen. Bila duduk sekali macam-macam boleh jadi dengan deme nih. Sembang bohong kompem la. Mengumpat orang tuh,,ada la sikit...sikit ja. Tapi sembang bohong la banyak. Hahaha.. Masing-masing ada cara, idea dan kepala sendiri. Bila sembang tak berilmiah langsung.
Perak, Pulau Pinang, Terengganu dan Melaka. Masing-masing ada loghat tersendiri yang juga jadi bahan bila borak. Hahaha..

 Plan nak pergi bercuti masih belum menampakkan hasil. Asalnya dulu nak pergi langkawi tapi min pulak tak dapat join sebab dia pergi SUKIPT. Jadinya takda guider la nanti. So kita tangguhkan dulu. Tapi tak tau la sampai bila nak tangguhnya..Paling awal pun mungkin 5 tahun lagi. Hahaha..

Buat kome-kome kat atas nih, terima kasih la yer jadi kawan aku. Entahlah, malas nak cakap banyak dah. Tulis dalam diari je la senang sikit. Sini kena tapis jugak nak tulis pun. Hahaha..

Semoga berjaya dengan haluan yang dipilih. Ada rezeki bertemu lah kita di hari konvokesyen hampa nanti. Aku akan berusaha untuk datang juga kerana disini adalah sebahagian kebahagiaan aku.

Aku selitkan sikit gambar-gambar kat bawah nih. Nanti bila rajin aku update balik entri ni bagi kemas sikit. hahaha.

Gambar Min mana???? Nantila aku cari....tengah malas nih. Hahaha
Hasil kerja Amar sebagai kameraman...hahaha
Hampa tak tengok lagi dia buat panorama...
hahahahhahahahhaa

16/1/2016 (0.37a.m)

No comments:

Open Cbox