AKU DAN NOVEL RAMLEE AWANG MURSHID

Assalamualaikum..hehehe.. kali ni aku nak cerita sikit tentang novel baru yang bertahta di hatiku... Ramlee Awang Murshid. sapa dia?? awalnya aku tak kenal pun sapa dia ni. kawan aku la punya angkara ni... asyik2 dok puji novel dia ni.kata best la, menarik la..bagai2... tapi waktu tu dia dok suruh sangat aku baca novel RAM yang tajuknya MIKHAIL..... tapi aku cari tak jumpa pun... jadinya suatu hari tu aku singgah la kat pesta buku habibi tak silap aku kat baling waktu on the way nak balik usm penang. belek punya belek jumpa la koleksi buku ramlee awang murshid ni... takda plak novel mikhail nya.. tengok punya tengok berkenan la pulak aku akt novel ramlee awang murshid tajuk FIKSYEN 302.. pastu aku beli dan baca..ni la buku pertama aku..tapi sekarang,,dah berbelas dah buku ramlee awang murshid dalam koleksi aku..hampir-hampir nak melupakan aku pada novel karya Enid Blyton...tapi sekarang aku dah tahu dah. background dia pun aku tahu..hehehe..maklumlah lah.dalam sastera aku belajar untuk kita lebih menghayati dan mendalami makna yang cuba disampaikan oleh seseoirang penulis itu kita kena tahu latar belakang dia supaya mudah kita faham pemikiran seseorang penulis tu. sekarang tahulah aku RAM ni penulis novel thriller no 1 kat malaysia.. memang popular la.......
apa pun jenis novel aku baca ja,tapi keutamaan minat aku lebih kepada novel thriller la...

#penulisan yg berterabur sebab diawal blog ini dibina hanya sebagai sebuah catatan, luahan oleh penulis...

No comments:

Open Cbox