AKU KEMBALI : CATATAN SEPI SEORANG PERINDU

Assalamualaikum,...

Aku letak gambar ni sebab hati aku tersentuh dengan sikap laki tuh.huhuhu

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menjengah blog yang semakin sunyi dan sepi. Sesunyi hati Perindu Sepi. Kesibukkan masa membataskan aku untuk membuat lebih  banyak entri walaupun kadang kala idea datang mencurah tanpa diduga. Disebabkan kekangan masa dan sedikit azimat kemalasan, maka aku biarkan idea itu mencurah mengikut hala tujunya sendiri.

 Hahaha.. Aku memang suka ketawa. ketawa beerti aku melepaskan sesuatu iaitu beban didada memalui suara dan senyuman di bibir. Untuk kali ini aku akan merajinkan diri untuk kemaskini blog ni supaya segala yang bermain dikepala aku dapat diluahkan dan dikongsikan pada yang sudi untuk berkongsi rasa bersama.

Sebenarnya aku bukan tak tulis langsung. Ada aku tulis tapi kebanyakkan terperap di draft. Menanti masa dan kerajinan untuk di publish kan. Begitu juga nasibnya dengan blog Aku Hobi & Koleksi yang semakin sepi tanpa sebarang penambahan entri baru. Walhal koleksi dah semakin bertambah. Hinggakan page AHK pun agak tidak terurus. Cuma sesekali aku membalas mesej orang bertanya tentang nilai mata wang lama mereka dan sebagainya.

Hidup adalah suatu perjuangan. Seringkali aku memikirkan apakah perjuangan aku? Apakah yang akan aku tinggalkan nanti? Seringkali juga aku merasa penbtingnya untuk aku membuat satu catatan berupa wasiat. Bukan wasiat harta benda sebab aku ni apa pun takda. Mungkinkah catan-catatan hati yang terpendam boleh aku jadikan wasiat diri buat tatapan mereka yang ditinggalkan kelak. Mungkin juga. Kita mungkin menyimpan perasaan. Malu untuk menyatakan. Oleh itu, biarlah pena mengambil tempat sebagai penyampai pesan.

Tak salah jika kita berfikiran begitu. Mati itu pasti. Masa dan ketikanya adalah rahsia. Sekadar buah cadangan yang mungkin boleh dipertimbangkan.

Untuk entri seterusnya nanti aku akan teruskan dengan catatan berkaitan Tauliah Palapes 2015, kisah-kisah asrama, si Bulat,Pengalaman dalam Palapes,  Hobi, Universiti life, Refleksi , Keluarga, Aku dan impian, Aku dan cita-cita, dan pelbagai lagi.

Aku tidak mengejar followers kerana aku menulis mengikut hati dan bukannya populariti.

Catatan merapu dipagi hari ini ditulis pada jam 2.47 pagi 12 september di dalam bilik bertemankan lampu pendaflour dan roomate yang sedang lena dibuai sambil dibelai kedinginan hujan lebat.

No comments:

Open Cbox