................AKU DAN IMPIAN.............

Aku dan impian?? ada impian ke aku? semestinya la ada.aku kan manusia.manusia normal yang mempunyai wawasan,harapan dan arah tujuan hidup sememangnya mempunya sejuta impian beribu mimpi..tapi,adakah itu semua akan tercapai? mampukah aku? kenapa tidak.selagi kita hidup,selagi kita terdaya,tiada apa yang mustahil dalam hidup.semangat dan keinginan adalah satu keperluan yang mustahak....
jadinya,apa impian aku? hahaha....kenapa aku gelak?  sebabnya aku betul-betul mahu,ingin dan segala macam lagi la menghasilkan satu karya. tak kiralah sajak ke,puisi ke,cerpen ke,novel ke,,,asalkan ada satu karya sastera yang aku hasilkan dan yang paling penting  ianya dibukukan dan diterbitkan.mustahil ke?? itu aku tak tahu.yang aku tahu sekarang ni aku kena usaha dan usaha lagi...tengah usaha la pun..hahahha.
perancangan buat masa ni nak tulis cerpen dan novel..tajuk dah ada,jalan cerita pun dah ada,cuma belum dipindahkan kedalam bentuk tulisan je lagi....semuanya sedang diusahakan...insyaAllah..kalau ada rezeki,ni la hasil karya aku nanti yang masih meniti fasa membentuk sebuah karya....

cerpen...
1.pelita raya
2.nur di celahan kelam
3.hanyalah suatu permainan..


novel...
1.bila hati membisu

sajak
1.''missing'' (alhamdulillah,,berjaya disiapkan)



***akibatnya bila dah terlebih minat membaca.mula la berangan nak hasilkan karya sendiri.hahaha...lupa nak cakap,,aku suka baca atau tengok cerita-cerita yang genre thriller..entah kenapa tapi genre ni menarik,,karya yang aku suka macam

 RAMLEE AWANG MURSHID...(baru je baca ni..teknik penceritaan dia memng menarik)
SIR ARTHUR CONAN DOYLE..(cerita menarik,saspen pun banyak)
AGATHA CHRISTIE...(yang ni aku paling suka.,,wataknya,HERCULE POIROT..)
ZAKI ZAINOL...(yang ni aku baru baca jugak,penulisan dia mcm sastera epik punya gaya,,fiksyen la ni)

kalau movie atau drama tv..hehehe..ni dia feveret aku..

CHUCK
24
HAWAII FIVE-O
BEASTMASTER
ROBINHOOD
THE DA VINCI CODE

bnyak lagi sbenarnya..terutamanya filem aksi la..penyiasatan..hah,tu memg faveret aku la..cito hantu? ermm..tak bapa minat....


banyak lagi la buku2 penyiasatan dan misteri yang lain.kebanyakan yang telah diterjemahkan ke dalam bahasa melayu...aku pun  tak brapa nak ingat nama penulisnya..tajuk cerita ingatla,.



#penulisan yg berterabur disebabkan diawal blog ini dibina hanya sebagai sebuah catatan, luahan oleh penulis...
Post a Comment
Open Cbox