Aku di HACK!!!

HAHAHA...

For the first time status facebook aku di hack. Terima kasih abam Ijak. Sebenarnya aku ada je sebelah dia waktu dia menaip naip sesuatu di fon aku. Bila ambik fon dan tengok apa dia tulis buat aku terkedu sekejap. Jiwang jugak abam nih rupanya. Macam mana la dia boleh terfikir ayat tuh. Ni mesti banyak membaca nih. Hahaha.  Tak percaya? tengok kat bawah tuh...


Betul kan aku cakap? Jiwang jugak abam nih. Hahaha. Mulanya aku nak terus padam je. Pastu tetiba terlintas pulak di kepala otak aku nih satu benda. Apa kata aku biarkan dan tengok apa reaksi dan maklumbalas rakan-rakan FB aku terutamanya mereka yang mengenali aku di alam nyata. Agak-agak deme percaya tak yang status ni aku yang tulis.

Dan hasilnya seperti di duga, hanya beberapa orang saja yang menyedari status ni bukanlah aku yang tulis. Macam mana tahu? Sebab aku tak pernah pun tulis macam ni kat FB official tu. Lagipun kalau nak luahkan apa-apa aku akan gunakan bahasa yang berkias yang aku jelmakan dalam bentuk puisi ataupun sajak. Biasanya aku analogikan dengan sesuatu.

Ni antara orang yang perasan aku di hack.


Mulanya aku sekadar menjadi pemerhati bebas. Melihat dan membaca komen-komen di status tersebut. Mengejutkan juga apabila status ni berjaya menarik ramai orang yang aku kenal untuk meninggalkan komen. Dan paling mengejutkan apabila sahabat yang telah lama aku cuba bertegur tetapi tiada sebarang maklum  balas sehingga kini akhirnya turut meninggalkan komen. Terharu sekejap sebab dia sudi singgah di status aku. Aku tahu sebelum nih dia perasan tapi buat buat tak tahu. Tapi dia tak dapat beza status tu sapa yang tulis. Sebab dia kenal aku sebagai orang yang minat sastera dan ayat-ayat macam tu dia biasa nampak aku tulis. So, tak heran la dia tak dapat bezakan.

Cikgu-cikgu aku pun rajin je menyinggah komen. Rasa macam dalam kelas pulak tetiba. Rindu pulak kat cikgu-cikgu nih. Huhuhu.. Dan........ada yang perasan something dan aku tahu memang cikgu ni dah tahu pun. Tapi saja buat senyap je..Dari lenggok bahasa dia pun aku dah tau maksudnya. Dan aku hanya mampu krik krik je la.

Cikgu Azlina..hehehe...mendalam je ayat dia. Cikgu sastera la katakan

Ni pegawai latih aku..hehehe.. Rajin pulak dia menyinggah komen. Dia makin fit sekarang nih. Seram pulak aku.
Yang dua orang ni lagi sakan berborak. Aku perati jerrr... Aku cuma mampu krik krik dan nio komen jer. Tak tau nak cakap apa. Hahaha..Tengok la kat prinskrin tu apa yang diborakkan mereka.

Krik Krik....
Erwan yang jarang komen pun tetiba rajin komen. Panjang pulak tu dia tulis. Gigih sungguh. Aku prinskrin jugak la komen dia tanda penghargaan atas kegigihan dia 'mengomen'. Pak Teh tu memang nama panggilan aku di kalangan rakan-rakan. Erwan memang suka panggil Pak Teh. Aku tak pasti Ayu si buah hati dia ada komen ke tidak. Biasanya laju je dia komen. Aku target deme dua ni dulu bernasi minyak nanti. Moga-moga la kan. Tak dapat jadi pengapit pun takpa, dok makan sebelah pengantin pun kira bereh la nanti. Boleh aku melantak ayam golek dia. Hahaha..

Gigih sungguh. Gigih lagi aku yang prinskrin nih. Hahaha
Paling rajin si Masturina dok 'mengomen' sakan dia. Ye la kan, biasanya aku dok bahan dia pasal nasi minyak bagai nih. Sekali dapat point tang aku pulak, memang dia manfaatkan betol. Tapi aku lupa nak prinskrin komen dia..Huhuhu.. Masturina ni sebenarnya belangkas si Soleha nih. Tak heran la kalau dia ada memanjang. Hahaha


Ni ha adik aku, biasa kena bahan dengan aku. Nak balas dendam la tuu.. Hahaha..
Tahu sebenarnya ramai yang perasan status tu bukan dari aku tapi saja nak kacau. Hahaha.. Mana la aku ni nak kapel-kapel kan. Time sekolah dulu baik jerrrr. Takda pun kapel-kapel. Eh, kejap! Yang kena panggil pergi bilik kaunseling tu kes apa ya?! . Oppss! lupakan. Tutup buku! Jom kita borak pasal lain pulak. Hahaha.

Tu je rasanya aku nak cakap kot. Hahaha. Entah apa-apa la entri ni kan.  Saja je nak update blog bagi ada entri baru. Yang terperuk kat draft tu biarkan. Belum seru lagi nak update yang tu. Motif entri ni saja nak cerita the truth behind the status. Caikk.. Speaking la pulak. Kot la ada yang take serious ker nanti tak pasal-pasal dia ingat aku mat jiwang. Perindu Sepi tu lain la. Dia memang dilahirkan untuk berjiwang dalam dunia dia yang tersendiri. Dah jangan kacau dia. Hahaha.

Amiin. Moga-moga doa itu menjadi kenyataan. Hehehe.

P/S: Aku sedang berusaha sedikit demi sedikit untuk menulis menggunakan bahasa dan tatabahasa yang betul. Mana-mana slang atau loghat kedaerahan atau bahasa pasar yang aku gunakan akan aku italic kan atau letakkan tanda ('' '').












No comments:

Open Cbox