PROGRAM KHIDMAT KOMUNITI

Assalamualaikum kepada pembaca dan pengikut yg dikasihi sekalian..huhuhu
kali ni aku nak ceritakan serba sedikit berkaitan projek yang telah aku dan ahli kumpulan aku laksanakan.kami di dikehendaki membuat satu program khidmat komuniti bagi memenuhi tuntutan kerja kursus subjek pga 103.setelah difikirkan akhirnya kami memustuskan untuk buat di HADHANAH PUSAT ISLAM USM,,,lokasi yang dekat memudahkan serta menjimatkan kos perjalanan..huhuhi
pusat asuhan ni menempatkan kanak-kanak berusia 4 tahun.
dalam kepala aku dok pikir, 4 tahun?? erm,,boleh la...budak besar2 la jugak kot..9aku tak pandai agak umur sebenrnya) huhuhu...
sampai je kat sna,masyaaAllah,,kecik2 nya budak,dalam kepala dah pening dah dok pikir ni.aku plak dapat tugas  ajk permainan.aku yg kena rangka permainan-permainan sukaneka untuk budak-budak ni,aduhaii...
list permaianan dah ada.yg dok risaunya,sesuai
ker dengan budak-budak ni?? erm...
bincang2 punya bincang,buat je la,kami ambik yang mana sesuai je la,masa di bagi pun 2 jam je.budak ada dalam 23 orang.tengok2 la ek sedikit gambo2 yang dapat disertakan..huhu


permainan yang dirancang:
1.tiup tepung
2.kerusi muzik
3.isi air dalam botol
4.lambung belon dalam bakul
5.bawa bola pingpong dalam sudu
6.kutip gula2..

sebelum bergerak ke lokasi..hehehe
sukaneka, main belon, kanak-kanak, usm,
acara isi air dalam botol..huhuhu

di hadhanah pusat islam..sepuluh orang semuanya.5 laki 5 perempuan...sorang lagi jurukamera.

..pelik je aku tengok budak2 tu tengok zulhakim..huhuhu

main lontar belon masuk dalam bakul..feveret budak2 la ni..sebab belon diisi air..

no komen..hahahah

best..budak2 pun ceria...walaupun baru 4 tahun...

budak baju biru tu namanya adam..yg sebelah tu aku tak ingat..hehehe

dah macam satu keluarga la pulak aku tengok...hahahha

ermmm....peace!

sesi last,makan kek.best jugak suap kek kat budak2 ni..huhuhu

selera deme aku suap..hahahha


ayat je ni,,hahaha...


buat apa ntah budak2 tu..aku pun tak ingat dah

khusyuk semacam je budak ni...keseimbangan tu penting..ehehe


senyuman seorang budak ..hahahha..ikhlas gitu..

main2 ngan budak2...penat jugak oo

yang ni pulak acara last ni...kutip gula2..memang seronok la depa.
penyampai sedikit cenderahati di akhir program

suap menyuap kek..yg baju putih ni kuat makan jugak oo..badan jo kecik..hahaha

hadhanah pusat islam
gambo kenangan...hahahah

memng seronok la buat prgram ni..main2 ngan budak..sedih pun ada bila dah nak berpisah..budak2 pulak dok tanya,"'esok abg mari lagi ker?"" siap ada yg nangis pulak tu..adoii..tersentuh jiwaku..hahaha..
walaupun tak semua aktiviti dapat dijalankan,tapi kami semua enjoy.termasuklah budak2 ni..huhuhu

1 comment:

WANG said...

nmpaklah... gaya seorg ayah~

Open Cbox