PASUKAN HOKI SMK SULTAN IDRIS SHAH 2.....2012

hoki, field hockey, smksis2, hoki mssd 2012
Team  hoki SMK SULTAN IDRIS SHAH 2..Tahniah menduduki tempat ketiga  MSSD  HULU PERAK 2012
barisan belakang dari kiri: ,sir sakti (jurulatih),azam(c),zue hafify,shahidan,pak tam,hafiz,shahir,meor,amirul izzat,faris fahmi(gk), zharif,khusairi,cikgu zaidi(pengurus) nazri(ex-player).
dari tengah:,kamarul azmi
barisan depan dari kiri:amar zakuan,syafirul,faizal,zakimi,harith hazwan & farhan


DISINI ADA SATU CERITA........
ceritanya ialah.....bagaimana ak boleh terlibat dengan hoki,hahahha..pada asalnya aku memang bukan budak yang aktif main sukan ni.kesnya,,sebab dulu waktu sekolah rendah aku suka main bola,tapi kan,bila main je mestia ada yang tak puasa hati,mesti nak gaduh2..aku jadi menyampah bosan dan serabut kepala pun ada. jadinya sebagai jalan pintas untuk mengelakkan pergaduhan terus berlaku.aku tak main bola! hahahha..aku membangku kan kaki aku.
bila form 2 aku masuk asrama. deme ajak main bola pulak.awal2 tahun tu aku main la.tapi benda yang sama juga nak jadi..serabut betul la...aku  ni plak jenis tak bleh tgok kalau2 member2 nak gaduh ni..jadi serabut.(banyak juga deh serabut). waktu tu aku sekolah sesi petang,so, kami main waktu pagi la. lepas tu ka,aku buat satu keputusan yang mudah.tak payah turun main.dok dalam bilik,tido! hahaha..awal2 takpa la lagi,lepas tu ka,mula deme bising, sebabnya? dah ramai plak yang mengikut,takda orang plak nak main bola waktu pagi.hahahah..padan muka..tapi kan,sejak dua menjak ni aku dah main bola balik..tak macam dulu..have fun bila main bola..tapi tak pandai sangat la.tak l;a tak pandai sangat plak..hahah
form 1 sampai form 3 aku tak main hoki lagi..baru nak kenal je pun.tapi bila naik form4 baru aku main.hahaha...asalnya aku main tenis utk sekolah,tapi bila dah dapat hoki,aku reject la tenis,fokus kat hoki..first game main peringkat daerah...posisi aku? defend la..right defend.hahaha.tak sangka plak mula2 join pastu johan plak tu..menamatkan kemarau johan selama 4 tahun...pastu bila form 5 aku tak main hoki sebab aku main tenis plak..pastu dok main biasa2 la kat asrama petang2..terus je aku jadi aktif dok main hoki,tanduk bola hoki pernah,kena hit penah.hahaha.sakit oo.
bila naik form 6,cadangnya taknak main dah la hoki.bukan apa,katanya nak fokus stpm.peluang terakhir  nak masuk u. alih2 cikgu ajak main jugak.katanya defend takda orang. erm aku pun main la..mula la turun main balik.nak main posisi keeper,coach tak bagi.huhuhu...teringin jugak sebenarnya..
mungkin sebab aku senior kot,deme pilih aku jadi kapten.wouu..bangga kot.tapi takut jugak la sebab nak kena bawak team capai target johan.lebih menggerunkan aku lagi bila team pompuan layak masuk final. lagi semangat la kami. satu persatu game kami lalui akhirnya kami layak juga masuk final..seronok la semua..apatah lagi aku...malangnya team pompuan kalah final..penalti stroke.sayang sekali dua kali tiga kali.
final tu kami lawan dengan tuan rumah yang di target johan.waktu perlawanan peringkat kumpulan kami seri tanpa jaringan.pastu jumpa plak kat final.lawan punya lawan termasuklah masa tambahan.tetap kosong2 jugak.iskh..pastu penalti stroke..shoot punya shoot.seri juga.last sekali sunderdeath,sapa shoot masuk,dia menang..malangnya kami kalah.sama nasib dengan team pompuan..final tu jugak la menyebabkan kaki aku terjengket.jengket hampir 2 minggu.akibatnya? kena hit dengan bola kat lutut..sakit oooo...
fuhhh...rehat sat...............................................

sambung balik..habis peringkat daerah,ada pulak peringkat negeri,...habis selection,aku terpilih main daerah tuk peringkat negeri..xcited la aku,maklumlah.impian kot...dah seminggu training..hari last training aku dapat satu berita,,,aku terpaksa digugurkan daripada team sebab terdapat bantahan dari daerah lain yang melarang tingkatan enam bermain mewakili daerah..perrrgh..sedih kot...nasib baikla  selang 2 3 hari lepas tu ada pulak sukan perak (super).aku join la team super plak. lawan dekat manjung. walaupun tak menang,tpi penglaman yang aku dapat sangat berguna dan seronok..hahaha..first time main atas turf,terus jadi cam budak tak reti main...

habis semua game tu..aku just main biasa2 je la kat asrama.sukan asrama dan tu jela,,,
yang terbaru ni ,tahun lepas la,aku main utk HOKI TERBUKA TUN SABAN yg julung kali diadakan. dapat main dengan team yang hebat2..tapi yang lebih penting dapat join dengan team sekolah balik,harapnya akan dijadikan acara tahunan..jadinya,bleh la aku masuk selalu..

sekarang bila balik aku pasti akan ke sekolah..main hoki dengan bebudak..maklumlah,dah jadi familiar,sukar nak tiggalkan tabiat tu..
















hoki | idrisian hockey | smsis2 | smksis2





No comments:

Open Cbox